استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی!
سرخط خبرها

۳ چهره خبرساز ورزش مشهد| از تفتیان تا میثاقیان

  • کد خبر: ۶۷۶۴۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
۳ چهره خبرساز ورزش مشهد| از تفتیان تا میثاقیان
اکبر میثاقیان، فرزاد فتاحی و حسن تفتیان دیروز در بطن خبرسازترین اتفاقات ورزش مشهد بودند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ در روزی که گذشت، ۳ چهره ورزش مشهد خبرساز شدند. از گله تأمل‌برانگیز مدیرکل ورزش‌وجوانان استان بگیرید تا درخشش لیگ دومی اکبر میثاقیان. این وسط حسن تفتیان هم خودش اتفاقی را رقم نزد، اما مصاحبه جنجالی تیمور غیاثی، پیشکسوت مشهدی دوومیدانی، موجب شد تا بار دیگر نوک پیکان انتقاد‌ها به‌سوی سریع‌ترین مرد ایران نشانه گرفته شود. دراین‌میان، خبر‌های پرهیاهوی دیگری هم روز گذشته برای ورزش خراسان مطرح شد که هرکدام به‌خودی‌خود می‌تواند یک مسئله مهم برای ورزش استان باشد.

 

جبار قوچان‌نژاد از قطعیت حاضرنشدن تیمی از استان در لیگ برتر والیبال خبر داد و خبر هفتمی بسکتبالیست‌های آویژه صنعت در لیگ برتر هم به‌نوبه خود جالب بود. حتی شروع قوی‌ترین مردان استان برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور هم رویدادی جذاب برای ورزش مشهد بود، آن‌هم در روز‌هایی که تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی دیگر صدای همه را در آورده است.


گله مدیرکل از تعطیلی ادامه‌دار اماکن ورزشی

موضع‌گیری صریح و ابراز نگرانی جدی فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش‌وجوانان، از تعطیلی دنباله‌دار اماکن ورزشی روز گذشته یکی از موضوع‌های داغ رسانه‌ها بود. وی دراین‌باره گفت: تداوم تعطیلی اماکن ورزشی در شرایط کرونایی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پس از تغییر رنگ وضعیت کرونا در خراسان‌رضوی از قرمز به نارنجی، بسیاری از صنوف مجوز بازگشایی و فعالیت دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد کرونا، فعالیت‌های ورزشی از گروه‌های شغلی یک و ۲ به گروه ۳ تغییر کرد و این باعث شد که فعالیت‌های ورزشی برخلاف هفته‌ها و ماه‌های گذشته همراه با دسته اول و دوم مجوز بازگشایی را دریافت نکنند. مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی تصمیمات این ستاد را لازم‌الاجرا دانست و افزود: متأسفانه با استمرار وضعیت کرونایی و محدودیت‌هایی که ستاد ملی کرونا اعمال می‌کند، فشار‌های زیادی از طرف اماکن و باشگاه‌های ورزشی برای خسارات زیادی که متحمل شده‌اند بر مجموعه اداره کل ورزش‌وجوانان استان وارد شده است.

 

وی ادامه داد: باتوجه‌به بروز مشکلات عدیده ناشی از تعطیلی اماکن ورزشی و گله مدیران و ورزشکاران، تاکنون علاوه بر مکاتباتی که با شخص وزیر ورزش‌وجوانان و معاون ورزش قهرمانی داشتیم، با استاندار خراسان‌رضوی، دانشگاه علوم‌پزشکی و دبیر ستاد ملی کرونا در استان نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم تا محدودیت‌ها برای فعالیت اماکن و مجموعه‌های ورزشی تعدیل شود. آقای مدیرکل در اظهاراتش با بیان اینکه وزیر بهداشت نیز کم‌تحرکی بیماران کرونایی را سبب فوت آن‌ها دانسته است، بیان کرد: بسیاری از مرگ‌ومیر‌هایی که بر اثر کرونا در کشور ما اتفاق افتاده، به‌دلیل چاقی و کم‌تحرکی است.


درخشش میثاقیان در لیگ دسته ۲

اکبر میثاقیان، سرمربی مشهدی فوتبال ایران، که سال‌ها با ابومسلم برای فوتبال مشهد افتخار آفرید و یکی از عنصر‌های هویتی فوتبال مشهد به‌حساب می‌آید، این هفته توانست با تیم جدیدش، ویستاتوربین، بازهم موفق باشد. میثاقیان که چندی پیش اولین‌بار در دوران سرمربیگری‌اش و در سن شصت‌وهشت‌سالگی (!) هدایت یک تیم لیگ دومی را به‌عهده گرفته بود، حالا آرام‌آرام راه برد و صعود به لیگ دسته‌یک را پیدا می‌کند. او که در ۳ بازی اول با تیمش ۳ تساوی به‌دست آورده بود، حالا در ۲ بازی آخر به ۲ پیروزی ارزشمند رسیده است. ویستاتوربین با میثاقیان در چهارچوب هفته هجدهم لیگ دسته ۲ توانست در یک بازی حساس و کلیدی ۱ بر ۰ از سد اسپاد الوند بگذرد و با این پیروزی حالا فقط ۲ امتیاز با صدر فاصله دارد. تیم میثاقیان در جایگاه سوم جدول است و با رتبه دوم یک و با رتبه اول ۲ امتیاز فاصله دارد.

 

این بدان معناست که میثاقیان می‌تواند رؤیای صعود با یک تیم لیگ دومی را هم جشن بگیرد. او پیش از این با ۵ تیم موفق به صعود از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر شده و ۴ بار هم توانسته بود تیم‌ها را در لیگ خودشان نگه دارد و از سقوط نجات دهد. سرمربی باتجربه ویستاتوربین پیش از این تیم‌های شموشک، پدیده مشهد، آلومینیوم هرمزگان، ابومسلم و شهرداری تبریز را به دسته بالاتر آورده و در تیم‌های ملوان، سیاه‌جامگان، راه‌آهن و شموشک نیز توانسته بود با وجود وضعیت سخت درنهایت مجوز بقای آن‌ها را کسب کند.


تفتیان گوشه رینگ غیاثی!

حسن تفتیان یکی از پرهیاهوترین المپین‌های امسال ایران است؛ مردی که با عملکرد و حواشی‌اش دائم در کانون توجهات است. از ماجرای قهرش برای موافقت‌نکردن فدراسیون وقت با حضورش در فرانسه برای پیگیری تمرینات بگیرید تا همین ماجرای آخر مدلینگ و گم‌شدن کفش‌هایش در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع)! گویی سریع‌ترین مرد ایران که ۲ سال پیش سهمیه المپیک را گرفت، هیچ تمرکزی روی مسیر سخت پیش رو ندارد. تیمور غیاثی، یکی از مفاخر و پیشکسوتان نامی دوومیدانی خراسان‌رضوی، هم در همه این مدت منتقد درجه یک عملکرد او بوده و هربار با مصاحبه‌هایش حواشی جدیدی برای این دونده درست کرده است.

 

غیاثی در جدیدترین اظهارنظرش درباره تفتیان گفت: ۲ ماه دیگر المپیک است و ما هنوز رکورد چشمگیری از تفتیان ندیده‌ایم. او باید خودش را نشان دهد و دست‌کم در یک مسابقه بزرگ رکورد مناسبی ثبت کند. وی ادامه داد: تفتیان در مسابقات مشهد رکورد ضعیفی را ثبت و مسائل دیگری را بهانه کرد. من واقعا تأسف می‌خورم که او با مردم و جامعه دوومیدانی روراست نیست. چون ۳ سال پیش سهمیه کسب کرده است، به‌هرحال فدراسیون هم چاره‌ای ندارد که‌تر و خشکش کند. با این‌همه هزینه و اردو‌های اروپایی باید دید چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

 

امیدوارم آ‌ن‌طور که خرجش می‌شود، نتیجه هم بگیرد. پیشکسوت دوومیدانی درباره اینکه تفتیان چندسالی است به فرانسه می‌رود و هیچ نظارتی روی تمرینات و اردو‌های او نیست، اظهار کرد: مقصر این داستان‌ها کیهانی، رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی، است. او لطمه زیادی به دوومیدانی زد و این وضعیت را بنا نهاد. شاید بگویید روی تمرینات احسان حدادی هم نظارت نمی‌شود، اما باید در نظر بگیریم که او خودش را ثابت کرده است و مدال المپیک و بازی‌های آسیایی دارد. حدادی به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند و خودش می‌داند چه می‌خواهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->